יום חמישי, 18 בנובמבר 2010

בית משפט השלום הרשיע את המערערת בעבירה של הטרדה על פי סעיף 30 לחוק התקשורת (בזק ושידורים)

תמצית פסק הדין ברשות ערעור פלילי  03 / 10462(מיני רציו)
נגד
[30.6.2005]
לפני השופטים א' א' לוי, א' רובינשטיין, א' חיות
בית משפט השלום הרשיע את המערערת בעבירה של  הטרדה על פי סעיף 30 לחוק התקשורת (בזק ושידורים), תשמ"ב-1982 (להלן – חוק התקשורת) לאחר שקבע כי המערערת פנתה למתלוננת בטלפון ובפקסים בלשון מאיימת. המערערת ערערה לבית המשפט המחוזי. בית המשפט קבע כי רק שימוש פיזי באופן מטריד במתקן בזק יכול ליצור את העבירה שבסעיף 30, ואין רלוונטיות לתוכן הדברים המועברים באמצעות המתקן. כן קבע כי בממצא של בית משפט השלום באשר לפקסים רבים ששלחה המערערת למתלוננת יש משום פן פיזי והטרדה, ועל כן נדחה הערעור. מכאן הבקשה לרשות ערעור. הבקשה נדונה כערעור.
בית-המשפט העליון פסק:
(1) אין לקבוע כי אופן השימוש במתקן בזק לצורך סעיף 30 הוא אך ורק בעל יסוד טכני וכי אין רלוונטיות לתוכן. התוכן שלוב בצורה, ושניהם יחד יוצרים את השלם, את "ההטרדה בשלמותה". בית המשפט יבדוק כל מקרה לגופו, הן במדד כמות ההטרדות והן במדד תוכנן – האם זה או זה או שניהם יחדיו "מפחידים", "יוצרים חרדה", "פוגעים", "מטרידים", כלשון סעיף 30 (80ד, ז – 81א, 88ב).
(2) תכלית האיסורים הפליליים הקבועים בחוק התקשורת היא בין השאר מניעתו של שימוש לרעה במכשירי הבזק ובאפשרויות הטמונות בהם. אפשרויות אלה כוללות לא רק את השימוש הטכני במכשיר, אלא אף את המסרים המועברים בו (94ב).
(3) אין הטרדת הזולת בטלפון או בפקסימיליה ביטוי לחופש ביטוי. אין חופש הביטוי החופש לרדת לחיי הזולת ב"מבצרו" האישי. כאן אחד מגבולותיו של חופש הביטוי (92א – ב, ה).
(4) יש להותיר על מכונה את קביעתו של בית המשפט המחוזי, שלא מטעמיו, שלפיה המערערת עברה את העבירה. יש לדחות את הערעור (97ו).

תמצית פסק הדין ניתנה כשירות ממשרד עורכי דין : נועם קוריס

פנחס זרק נעל על דורית ביניש וישב שנתיים בכלא

פנחס זרק נעל על דורית ביניש וישב שנתיים בכלא
בית המשפט המחוזי בירושלים בשבתו כבית-משפט לערעורים פליליים
בפני כב' השופטת מוסיה ארד – נשיאה
        כב' השופט יעקב צבן – סגן נשיא
        כב' השופט משה סובל
ע"פ 11488-08-10
16 נובמבר 2010





המערער

ע"י ב"כ עו"ד דוד ונטורה

נגד


המשיבה

מדינת ישראל
ע"י עו"ד יובל קפלינסקי
מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי)



כללי
1.     ערעור על חומרת העונש שהוטל על המערער בגזר דין של בית משפט השלום בירושלים (סגן הנשיא שמעון פיינברג).
המערער הורשע בביצוע עבירות של תקיפה הגורמת חבלה של ממש, עבירה לפי סעיף 380 לחוק העונשין, התשל"ז-1977 (להלן – חוק העונשין); היזק בזדון, עבירה לפי סעיף 452 לחוק העונשין; זילות בית משפט, עבירה לפי סעיף 255 לחוק העונשין, ונגזר עליו עונש של מאסר בפועל לתקופה של 3 שנים החל מיום מעצרו ומאסר על תנאי לתקופה של שנה.
הערעור כוון תחילה כלפי הכרעת הדין וגזר הדין, אך במעמד הדיון בערעור חזר בו המערער מהערעור ככל שהוא נוגע להכרעת הדין וטען לעניין העונש בלבד.   

כתב האישום
2.     על פי האמור בכתב האישום שבו הורשע המערער, הגיע המערער ביום 27.1.10 לאולם דיונים בבית המשפט העליון, שבו התקיים באותה עת דיון בראשות כב' נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש. המערער התיישב באולם, ולאחר מכן קם לפתע ממקומו, והשליך לעבר הנשיאה ביניש את אחת מנעליו, תוך שהוא צועק לעברה "מושחתת, הרסת לי את החיים". הנעל פגעה בראשה של הנשיאה, בסמוך לעינה השמאלית. כתוצאה מכך נפלה הנשיאה על הארץ, משקפיה נשברו, נגרמו לה חבלות במצחה ובאפה והיא דיממה מאפה.

ההליך בעניין העונש בבית משפט קמא
3.     בבית משפט קמא טענה המשיבה כי המערער אמנם הודה בחלק מרכיבי העבירות שבהן הואשם, אך לא לקח אחריות מלאה על מעשיו ולא חסך זמן שיפוטי. עוד נטען כי המערער הורשע בכך שפגע פגיעה פיזית בנשיאת בית המשפט העליון, אחד מסמלי השלטון במדינת ישראל, וכי עשה כן במהלך דיון משפטי. לדברי באת כוח המשיבה, המערער, שביצע את מעשיו חרף אבטחה שהייתה במקום, וחרף העובדה שבאותה עת היה תלוי ועומד נגדו מאסר על תנאי בר הפעלה, הוכיח בכך כי אין לו מורא מפני החוק. כמו כן, למערער עבר פלילי הכולל מספר עבירות אלימות, שבוצעו לאורך מספר עשורים, דבר המעיד אף הוא על מסוכנותו ועל כך שבמקרה הנוכחי, בניגוד לעבר, יש למצות עימו את הדין. באת כוח המשיבה הוסיפה כי מיצוי הדין עם המערער נדרש גם על מנת להרתיע אחרים מפני ביצוע מעשים דומים, וזאת, נוכח קיומה והתגברותה של תופעת הפגיעה באנשי ציבור.
לתמיכה בטענותיה הפנתה באת כוח המשיבה למספר פסקי דין שבהם נגזרו עונשים שנעו בין 4 חודשי מאסר בפועל ל- 14 חודשי מאסר בפועל על נאשמים שהורשעו באיום על שופטים.
לבסוף טענה המשיבה כי אין חולק כי למערער נסיבות אישיות קשות. עם זאת, לדבריה, בכך אין כדי לייתר את הצורך להרתיע את המערער ואחרים מפני ביצוע מעשים דומים כלפי שופטים.
נוכח זאת, ביקשה באת כוח המשיבה להשית על המערער עונש שלא יפחת מ- 3 שנות מאסר בפועל.

4.     המערער העיד לעניין העונש ואף העיד עדים נוספים לעניין זה.
עדות המערער נסבה בעיקר סביב האירועים שהובילו אותו, לטענתו, לביצוע העבירות נשוא כתב האישום. בכלל זה פירט המערער בהרחבה את תולדותיו של סכסוך חריף שניטש מזה זמן רב בינו לבין גרושתו. לדבריו, סכסוך זה, שהיבטים שונים שלו התבררו בבית המשפט לענייני משפחה בירושלים, כמו גם החלטות שגויות, לגישתו, שהתקבלו בעניין על ידי השופט שדן בעניינו, בצירוף התנהלות בלתי מקצועית מצד עורכי דין שייצגו אותו בהליכים אלה, הביאו אותו למצב כלכלי, אישי ונפשי קשה ביותר. מצב זה, שכלל, בין היתר, נתק משניים מילדיו ומנכדיו, הוא שהוביל אותו למצב של חוסר אונים ולביצוע המעשים שבהם הורשע.    
שניים מחבריו של המערער העידו על ההשקעה הרבה שהשקיע המערער בחינוך ילדיו ועל העזרה הרבה שהושיט לאחד מהם, שנאלץ להתמודד עם מחלת הסרטן.
בנוסף, העיד אחד מבניו של המערער על הקשיים הרבים מהם סובלת משפחת המערער. בנו של המערער אף שלח מכתב לנשיאה ביניש (שהוגש כמוצג מטעם המערער), שבו התנצל בשם אביו על מעשיו ותיאר את מצבו הקשה של האב ומשפחתו.
מטעם המערער הוגשו גם מספר מוצגים הנוגעים להליך האמור בבית המשפט לענייני משפחה. בין היתר הוגש תסקיר שנערך בעניין שניים מילדיו של המערער, שממנו ניתן ללמוד על הפגיעה שנגרמה לילדיו כתוצאה ממעורבותם בסכסוך בינו לבין גרושתו. בנוסף, הוגשו מסמכים המעידים על הטיפול המסור שהעניקו המערער ובנו לקרובת משפחתם שסבלה מבעיות רפואיות קשות. 
לאחר דברים אלה טען הסנגור כי את מעשי המערער, חמורים ככל שיהיו, יש לבחון על רקע דברי המערער, המעידים על מצבו הקשה בעת ביצוע המעשים ועל אוזלת יד המערכת בטיפול בעניינו. כמו כן, יש לבחון את המעשים על רקע התנהלותו הבעייתית, לדבריו, של השופט בבית משפט למשפחה. הסנגור הוסיף כי העונש שמבקשת המשיבה להשית על המערער הוא חסר תקדים. לעניין זה הפנה הסנגור לת.פ 2359/04 מדינת ישראל נגד אזולאי (להלן – פסק דין אזולאי), שבו גזר בית משפט השלום בראשון לציון עונש של 8 חודשי מאסר בפועל על נאשם שניסה להשליך את דוכן העדים על שופט. לבסוף הפנה הסנגור לכך שהמערער עצור מאז חודש ינואר 2010 וביקש כי בית המשפט יסתפק בתקופה זו.

5.     גזר הדין של בית משפט קמא:
בגזר דינו ציין בית משפט קמא כי התרשמותו היא שלמערער נעשה משפט צדק בבית המשפט לענייני משפחה וכי בטענות המערער בנוגע להליכים המשפטיים שבהם היה מעורב אין כדי להפחית מחומרת התקיפה הבוטה שביצע. מדובר במעשה חמור מכמה היבטים. ראשית, התקיפה תוכננה מראש ובוצעה כלפי מי שעומדת בראש המערכת המשפטית, במהלך דיון באולם בית המשפט, דבר שהוא בגדר קריאת תגר על המערכת המשפטית כולה. "מדובר בזילות בית המשפט בדרגה הגבוהה ביותר. המחוקק קבע עונש מקסימום של 3 שנות מאסר בגין עבירה זו, ויש לשוות עונש מירבי זה לנגד עינינו בבואנו לגזור את הדין במקרה הנדון". בנוסף, מדובר בפגיעה גופנית בנשיאה ובפגיעה בכבודה.
צוין כי למערער עבר פלילי הכולל 8 הרשעות קודמות, בעיקר בעבירות אלימות, וכי העבירות שבביצוען הורשע המערער במקרה הנוכחי בוצעו בעת שהיה תלוי ועומד נגדו מאסר על תנאי כתוצאה מעבירת איומים שבביצועה הורשע בשנת 2007, דבר המעיד כי המערער אינו נרתע מאימת הדין. יתרה מכך, המערער אמנם הודה ברכיבים מסוימים בעבירות שביצע, אך כפר באחרים. כמו כן, המערער אמנם הביע צער על הפגיעה בנשיאה, אך לא הביע חרטה כנה על מעשיו, ואף התעקש לזמן את הנשיאה לעדות על מנת להביכה עוד יותר. בנוסף, המערער אמנם העיד עדים שסיפרו על מעשי חסד שעשה עם אדם שסבל ממחלה קשה, אך נסיבה זו, כמו גם נסיבות אחרות לקולא שלהן טען המערער, מתגמדות נוכח חומרת העבירות שבביצוען הורשע.    
אשר לרמת הענישה, הודגש כי מעשיו של המערער חמורים יותר מהמעשים שנידונו בפסקי הדין שאליהם הפנתה באת כוח המשיבה, שכן המערער לא הסתפק בעלבונות ואיומים. עוד קבע בית משפט קמא כי יש לאבחן את פסק הדין האמור בעניין אזולאי מהמקרה שלפניו, שכן בעניין אזולאי דובר בעונש שהוטל במסגרת הסדר טיעון, שכלל הודאה מצד הנאשם ושהביא בחשבון את העובדה שהנאשם כבר נתון במאסר בגין הרשעה אחרת. כמו כן, בעניין אזולאי דובר במעשה אלימות שבוצע כתגובה ספונטנית לגזר דין שהוקרא בפני הנאשם. 
לבסוף ציין בית משפט קמא כי "אסור שמקרה שכזה או דומה לו יחזור על עצמו. העונש חייב למלא את הייעוד של ההרתעה האישית כלפי הנאשם שבפנינו וגם את הייעוד של ההרתעה הציבורית למען יראו וייראו".
         
הערעור
6.     בכתב הערעור חזר המערער על תיאור הסכסוך האמור בינו לבין גרושתו, על תיאור העוולות שנגרמו לו, לטענתו, על ידי בית המשפט לענייני משפחה בירושלים ועל תיאור המצב הקשה שאליו נקלע, לדבריו, כתוצאה ממאורעות אלה.
לטענת המערער, העונש שנגזר עליו "חורג מכל פרופורציה בחומרתו". לעניין זה טען הסנגור כי הטלת עונש חמור יתר על המידה על המערער תביא למצב שבו יסבור הציבור כי בית המשפט בא עימו חשבון על כך שפגע באחד משופטיו. כמו כן, לטענת המערער, בית משפט קמא לא ייחס משקל לנסיבות החריגות שהביאו את המערער לבצע את המעשים שבביצועם הורשע. עוד טען המערער כי "עברו הפלילי ברובו הוא רחוק ואילו עברו הפלילי הקרוב כולו תוצאה של אותה התדיינות מול בית המשפט לענייני משפחה...".    

7.     בדיון לפנינו טען הסנגור כי אין חולק על חומרת מעשיו של המערער. עם זאת, לדבריו, היה מקום להביא בחשבון כי המערער פעל כפי שפעל מתוך תחושה של חוסר אונים ומתוך מחשבה שנדרס על ידי המערכת וכי אין המערער דומה למי שביצע עבירה ממניעים אופורטוניסטיים. עוד טען הסנגור כי אין בסיס לקביעת בית משפט קמא לפיה למערער נעשה צדק בבית המשפט לענייני משפחה וכן כי לא היה מקום לשקול כנסיבה לחומרה בגזר הדין את התעקשותו להעיד את הנשיאה, שהייתה רשומה כעדת תביעה בתיק. לבסוף חזר הסנגור על טענתו לפיה העונש שהוטל על המערער חורג מרף הענישה הנוהג והוסיף כי על בית המשפט להראות כי ביכולתו לגלות רחמים גם כלפי מי שפגע בו.

8.     בא כוח המשיבה מצדו ציין, כבר בתחילת דבריו, כי עמדת המשיבה היא כי יש מקום להקלה בעונשו של המערער. לדבריו, קביעותיו של בית משפט קמא לגבי חומרת מעשהו של המערער נכונות, כך שהמערער, גם נוכח עברו הפלילי, ראוי לעונש של מאסר בפועל, שיהיה "ממושך, כואב, אפקטיבי, מרתיע ומגונן". עם זאת, בא כוח המשיבה ציין כי עברו הפלילי של המערער הוא ברובו ישן, כי אף עונש נמוך יותר משלוש שנות מאסר יכול שיהיו לו התכונות שנמנו לעיל וכי עונש מעין זה "לא יהיה בגדר עונש קל יותר כי אם עונש כבד פחות".

דיון והכרעה
9.     לאחר עיון בחומר הרלוונטי ושקילת עמדות הצדדים, החלטנו לקבל את הערעור ולהקל במידה מסוימת בעונשו של המערער.

10. המעשה שביצע המערער אכן מופלג בחומרתו. מדובר באירוע אלימות שכוון נגד נשיאת בית המשפט העליון במהלך דיון בבית משפט. הפגיעה כוונה אל ראש הרשות השופטת שהיא אחת מרשויות השלטון במשטר הדמוקרטי במדינת ישראל. חומרת המעשה נעוצה גם באלימות שבה הוא בוצע וכן בזילות החמורה של בית המשפט. כמו כן, אירוע האלימות הנידון מצטרף לגל האלימות הגואה בחברה ומחייב ענישה ממשית, חמורה ומרתיעה. לפיכך, תמימי דעים אנו עם בית משפט קמא אשר ראה לנכון להטיל על המערער עונש של מאסר ממושך.  

11. עם זאת, כפי שאמר בהגינות בא כוח המשיבה, גם עונש מאסר בפועל מופחת מהעונש המירבי הקבוע בחוק, עונה על מטרות הענישה במקרה הנידון. כמו כן, העבר הפלילי של המערער פורט אמנם בגזר דינו של בית משפט קמא תוך ציון מספר ההרשעות הקודמות אך לא הובהר בו כי מדובר בעיקר בהרשעות ישנות.

12. בנוסף, העונש שהוטל על המערער הוא עונש חמור ביחס לענישה הנוהגת בעבירות שבביצוען הורשע המערער ובעבירות של תקיפת עובדי ציבור בכלל ושופטים בפרט. זאת, אף אם נביא בחשבון את מאפייניו הייחודיים של המקרה הנוכחי.
בע"פ 711/86 מויאל נ' מדינת ישראל אישר בית המשפט העליון עונש של 12 חודשי מאסר בפועל שהוטל על נאשם שהורשע בהשלכת ספר לעבר שופטת שגזרה את דינו (הספר פגע בראשה של השופטת).
בע"פ 500/87 בורוכוב נ' מדינת ישראל אישר בית המשפט העליון עונש של שנתיים מאסר בפועל (בצירוף מאסר על תנאי) שנגזר על נאשם שהורשע בכך שארב לאחד מהדיינים בבית הדין הרבני האזורי שנתנו פסק דין בעניין שבו היה מעורב, הכה אותו באגרופיו בלחי, בגב ובחזה והמשיך במעשה גם כאשר הדיין נס מפניו ללשכתו וגם לאחר שנודע לו מפי פקיד שנכח במקום כי הדיין מחלים באותה עת מניתוח לב פתוח.  
בעניין אזולאי שהוזכר לעיל גזר בית משפט השלום בראשון לציון עונש של מאסר בפועל למשך 8 חודשים (ומאסר על תנאי) על נאשם שהורשע בניסיון להשליך את דוכן העדים על שופט. אמנם, באותו עניין, בשונה מהמקרה הנוכחי, הניסיון לא צלח בשל התערבות המאבטחים. כמו כן, אין מדובר בתקדים מנחה או מחייב. עם זאת, יש בכך כדי ללמד על רמת הענישה הנוהגת.
במספר פסק דין שעסקו באיומים שהושמעו כלפי שופטים, שאוזכרו בגזר דינו של בית משפט קמא, נגזרו על העבריינים עונשים שנעו בין 4 לבין 14 חודשי מאסר בפועל. אמנם במקרים האמורים, בשונה מהמקרה הנוכחי, דובר באיומים שלא הגיעו לכדי מימוש, אך בכך אין די, לגישתנו, כדי להצדיק פערי ענישה כה גדולים בין מקרים אלה למקרה הנוכחי. 
במקרים רבים אישר בית המשפט העליון עונשי מאסר בפועל לתקופות של מספר חודשים בודדים (ולעיתים אף עונשים חמורים פחות) שהוטלו על נאשמים שתקפו עובדי ציבור. זאת, גם כאשר דובר בתקיפות חמורות יותר בהיבט הפיזי מהתקיפה שבה הורשע המערער במקרה הנוכחי (ר' למשל רע"פ 6941/10 מזרחי נ' מדינת ישראל; ע"פ 5646/08 מדינת ישראל נ' טחאן; רע"פ 4166/07 אבריק נ' מדינת ישראל; רע"פ 8728/09 קומע נ' מדינת ישראל).
ברע"פ 6865/97 לדרמן נגד מדינת ישראל אישר בית המשפט העליון עונש של שלוש שנות מאסר בפועל שהוטל על נאשם בעקבות אלימות שנקט כלפי נבחרת ציבור. לדרמן שפך כוס תה רותח על פניה של חברת הכנסת יעל דיין, גרם לה לכוויות קשות והורשע בעבירה של גרימת חבלה חמורה ולא בתקיפה בלבד. בית המשפט ציין כי הרקע למעשה היה אידיאולוגי וכי לדרמן פעל בעקבות תכנון מוקדם ובזדון. עברו הפלילי של לדרמן היה מכביד ביותר וכלל, בין היתר, הרשעה בעבירת רצח. לדרמן כפר במעשים שיוחסו לו והורשע לאחר ניהול הוכחות. עם כל החומרה שיש לייחס למעשיו של המערער, דומה כי מעשהו של לדרמן היה חמור יותר, במידה שיש בה כדי להשליך על התגובה העונשית הראויה בכל אחד מהמקרים.

13. נוכח האמור לעיל, ובשים לב גם לנסיבותיו האישיות של המערער, שאינן קלות; לכך שעברו הפלילי של המערער הוא ברובו ישן; לכך שהמערער הודה בשלב מוקדם במרבית המיוחס לו; לכך שאמנם מדובר באירוע חמור, אך אין מדובר בעבירה של תקיפה בנסיבות מחמירות או בגרימת חבלה חמורה, החלטנו לקצר את עונש המאסר בפועל שהוטל על המערער, כך שהמערער יירצה עונש של מאסר בפועל לתקופה של שנתיים מיום מעצרו. שאר חלקי גזר דינו של בית משפט קמא יעמדו בעינם.

ניתן היום,  ט' כסלו תשע"א, 16 נובמבר 2010, במעמד המערער ובא-כוחו.


`


מוסיה ארד, נשיאה

יעקב צבן, סגן נשיא






ריטה מחליפה קישורים בבלוג

בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט לערעורים פליליים ע"פ 1464/10 בפני: כבוד השופט א' א' לוי כבוד השופטת א' חיות כבוד השופט י' דנציגר המערער: ...
פרסומים | בלוג עורכי דין
נפתחה חקירה נגד המתחזים לפיקוד העורף. התמ"ת ופיקוד העורף הוציאו אזהרה לציבור: החברות שמציעות "ערכות חירום" בטלפון, אינן פועלות בשם פיקוד העורף ו"הערכות" שהן ...
בלוג עורכי דין
נועם קוריס משרד עורכי דין משרד נועם קוריס ושות' מעניק ללקוחותיו פתרונות משפטיים למכלול צרכים וייעוץ משפטי במגוון נושאים ופועל בשיתוף פעולה ...
Category: עורך דין | בלוג עורכי דין
הטרדות, דואר זבל ושאר הצקות באינטרנט/ ארז פרסי, עורך דין. משרד נועם קוריס ושות', עורכי דין התקדמות המדיה בעידן האינטרנט מותירה את התיקונים Category: כללי | בלוג עורכי דין
בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט לערעורים בענינים מנהליים עע"ם 8445/06 בפני: כבוד השופטת מ' נאור כבוד השופט א' רובינשטיין כבוד השופט Category: תמונות | בלוג עורכי דין
תמונות שמורות בזכויות יוצרים – נועם קוריס ושות' משרד עורכי דין עוד תמונות שמורות בזכויות יוצרים – נועם קוריס ושות' משרד עורכי דין עוד תמונות שמורות בזכויות ...
Category: ארכיב תמונות | בלוג עורכי דין
Category: מאמרים | בלוג עורכי דין נועם קוריס משרד עורכי דיןנועם קוריס משרד עורכי דין המשרד עוסק בעיקר במתן שירות על בסיס קבוע, … ...
גוגל מעל לחוק | בלוג עורכי דין 11 יולי 2008 … בלוג עורכי דין. lawyers-blog.org. דף הבית · אודות · פסקי דין · פרסומים · הבלוג · צור קשר … ...
נועם קוריס משרד עורכי דין לאור התרחבות משרד עורכי הדין נ. קוריס ושות' יש לעדכן את כתובת הסניף הראשי של המשרד, המשרדים החדשים הועברו לרח' שפע טל מס' 6 בתל ...
נועם קוריס משרד עורכי דיןנועם קוריס משרד עורכי דין המשרד עוסק בעיקר במתן שירות על בסיס קבוע, כל לקוח במשרדינו מלווה על ידי עורך דין האמון על זמינות לצרכי ...
הסרת תוצאות מחיפוש זה. הסתר אותן
טוען...

המשרד עוסק בעיקר במתן שירות על בסיס קבוע אך גם במתן פתרונות נקודתיים, השירותים המשפטיים ניתנים על ידינו בעיקר בנושאים: עסקים תעשיה ומסחר , חקלאות, תקשורת, ...
מועד הגשת ערעור | בלוג עורכי דין
בבית המשפט העליון בירושלים. ע"א 8345/08 – א'. בפני: כבוד הרשם יגאל מרזל. המערערים: 1. עו"ד עופר בן נתן. 2. דורון קידר. 3. ניב אושרי. 4. אדם ארביב ...
אלי לוי | 7/6/2010 nrg 19:35 השפיל בפייסבוק ויפצה ב-50 אלף שקלים בפסיקה תקדימית הרשיע בית המשפט בהוצאת לשון הרע, צעיר שפרסם ברשת החברתית ...
בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק בג"ץ 5964/08 בפני: כבוד השופט א' א' לוי כבוד השופטת מ' נאור כבוד השופט י' דנציגר העותרים: 1. הבה אבו שאהב 2. ...
נועם קוריס משרד ערכי דין לקוחות המשרד מקבלים תמיד תמונה כנה על מצבם המשפטי, על הסיכויים והסיכונים העומדים בפניהם וכן תוך התייחסותנו המפורשת לכדאיות הכלכלית ...
אלי לוי | 7/6/2010 nrg 19:35. השפיל בפייסבוק ויפצה ב-50 אלף שקלים בפסיקה תקדימית הרשיע בית המשפט בהוצאת לשון הרע, צעיר שפרסם ברשת החברתית תמונות מביכות בהן ...
בבית המשפט העליון בירושלים ע"א 8345/08 – א' בפני: כבוד הרשם יגאל מרזל המערערים: 1. עו"ד עופר בן נתן 2. דורון קידר 3. ניב אושרי 4. אדם ארביב 5. ...
בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק בג"ץ 7899/10 בפני: כבוד השופטת א' חיות כבוד השופט י' דנציגר כבוד השופט ע' פוגלמן העותר: יצחק דיין נ ג ד המשיבים: ...
בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט לערעורים בענינים מנהליים עע"ם 8445/06 בפני: כבוד השופטת מ' נאור כבוד השופט א' רובינשטיין כבוד השופט
דף הבית · אודות · פסקי דין · פרסומים · הבלוג · צור קשר · עוד בלוג עורכי דין – התוצאות בגוגל · המשך. מועד הגשת ערעור | בלוג עורכי דין ...
‏‏כ"ו אלול תש"ע חוזר רשם מ.נ. 85 אל: ציבור המבקשים, עורכי הפטנטים ועורכי הדין מאת: ד"ר מאיר נועם, רשם הפטנטים, המדגמים וסימני המסחר הנדון: ...
נועם קוריס משרד עורכי דין. אנחנו אוהבים את חיילי צה"ל. Share. יום שני, ספטמבר 27th, 2010 תגובה 1. תגובה 1 ל “אוהבים את חיילי צה"ל” ...
ייצוגית: בנק יהב והלמן אלדובי לא שילמו ריבית. לטענת התובע, בנק יהב והלבן אלדובי הפרו את תקנון קופת הגמל בכך שנמנעו לשלם את הריביות כמתחייב על פי התקנון. ...
בלוג עורכי דין. lawyers-blog.org. דף הבית · אודות · צור קשר · פסקי דין · פרסומים · הבלוג. שנה טובה מרשם הפטנטים – עורכי דין ...
בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק בג"ץ 10636/02 בפני: כבוד השופטת א' פרוקצ'יה כבוד השופטת מ' נאור כבוד השופטת ע' ארבל העותרים: 1. ...
המשנה לנשיאה א' ריבלין: 1. זהו ערעור על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בחיפה (כב' השופט ר' סוקול), שדחה את תביעת המערערת לאכיפת הסכם פשרה ...
קבוצה בפייסבוק מאיימת להרוג מורה. המורה מירב אמדורסקי מנס ציונה לא האמינה כשגילתה שתלמידיה פתחו נגדה קבוצות בפייסבוק הקוראות להרוג אותה. ...
בבית המשפט העליון. רע"א 7451/09. בפני: כבוד השופט א' רובינשטיין. המבקש: אבינועם מזומן. נ ג ד. המשיבים: 1. אליק רון בע"מ ...
בפניי שני ערעורים על החלטות כב' הרשמת ד' כהן-לקח (בש"א 7648/10 ובש"א 7649/10), במסגרתן הופחתה האגרה שהיה על המערערת לשלם כחלק מערעורים על ...
נועם קוריס משרד עורכי דין. המשרד עוסק בעיקר במתן שירות על בסיס קבוע, כל לקוח במשרדינו מלווה על ידי עורך דין האמון על זמינות לצרכי הלקוח. ...הסרת תוצאות מחיפוש זה. הסתר אותןטוען...
חוק התקשורת לטובת הציבור / נ. קוריס משרד עורכי דין. אכיפת חוק התקשורת בפייסבוק. האכיפה התקדימית על איסור משלוח הודעות פרסומיות ברשת הפייסבוק ...
מאמרי משפט חוק הספאם חוק דואר זבל : מה לא נאמר על הטרדה ואי הנוחות שגורמים לנו מפיצי דואר הזבל והמציפים את תיבות הדואר האלקטרוני שלנו בדואר שיווי ופירסומי ...
ערעור על החלטת בית המשפט לענייני משפחה במחוז תל-אביב (השופטת ע' מילר), מיום 14.10.2010, שלא לפסול עצמו מלדון בעניינו של המערער. ...
5807/10 – פלוני נ. היועץ המשפטי לממשלה. בלוג עורכי דין – פסקי דין. בבית המשפט העליון. בע"מ 5807/10. בפני: כבוד השופטת א' חיות. כבוד השופט ע' פוגלמן ...
השופט א' א' לוי: בית המשפט המחוזי הרשיע את המערער, על פי הודאתו, בעבירות של נשיאת נשק שלא כדין, ירי באזור מגורים, היזק לרכוש וחבלה בכוונה
השופט א' גרוניס: 1. בית המשפט המחוזי בירושלים, בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים , נתן ביום 8.4.2010 פסק דין ארוך ומקיף במסגרת ערעור וערעור ...
השופט ח' מלצר: 1. לפנינו עתירה לביטול צו גירוש שהוצא כביכול כנגד העותר מס' 1 ( להלן: העותר), תושב הרשות הפלסטינית, המרצה עתה עונש מאסר בישראל ...
לקוחות המשרד מקבלים תמיד תמונה כנה על מצבם המשפטי, על הסיכויים והסיכונים העומדים בפניהם וכן תוך התייחסותנו המפורשת לכדאיות הכלכלית שבכל אפשרות העומדת בפניהם ...
משרד נועם קוריס ושות' מעניק ללקוחותיו פתרונות משפטיים למכלול צרכים וייעוץ משפטי במגוון נושאים ופועל בשיתוף פעולה מלא עם משרדי עורכי דין נוספים על מנת לספק ...
נועם קוריס משרד עורכי דין. Share. יום שבת, ספטמבר 18th, 2010 2 תגובות. 2 תגובות ל “נועם קוריס משרד עורכי דין – תמונות”. Pingback: בלוג עורכי דין | בלוג ...
הסרת תוצאות מחיפוש זה. הסתר אותן
טוען...
העתירה העלתה לבחינה נושאים שונים הקשורים בדרך הטיפול של לשכות משרד הפנים בבני האוכלוסיה הערבית בדרום הארץ, הנזקקים לשירותיהן בענייני אשרות ...
דואר זבל, הטרדות ושאר הצקות בדואר אלקטרוני | בלוג עורכי דין
הטרדות, דואר זבל ושאר הצקות בדואר אלקטרוני/. ארז פרסי, עורך דין. משרד נועם קוריס ושות', עורכי דין. התקדמות המדיה בעידן האינטרנט מותירה את ...
השופט י' דנציגר: לפנינו עתירה למתן צו על-תנאי וצו ביניים. במסגרת העתירה לצו על תנאי מבקשים העותרים לחייב את המשיבים ליתן טעם מדוע לא יעניקו ...
השופט י' דנציגר: לפנינו עתירה למתן צו על תנאי המורה למשיבים 3-1 ליתן טעם מדוע לא יפעלו ליישם באופן מוקפד את הוראותיהם והנחיותיהם המחייבות ...
השופט נ' הנדל: 1. מונח בפנינו ערעור על פסק דינו של בית-המשפט המחוזי בחיפה בפח 7028/08 (כב' השופטים: י' אלרון, כ' סעב ומ' גלעד) מיום 1.7.2009
בבית המשפט העליון. עע"ם 2098/10. בפני: כבוד השופט א' א' לוי. המערערים: 1. יוסף רזניק 2. נעמי רזניק. נ ג ד. המשיבים: 1. ...
גוגל מעל לחוק/ עורך דין נועם קוריס (פורסם ב 11.07.08 ב- thematker). לפני לא הרבה שנים, כשרק נכנסו המחשבים לתודעתנו, התרבו הקלישאות על כך שהמחשב הוא האשם ...
חברות וחברים יקרים,. הריני שמח להביא לידיעתכם, את פנייתה המבורכת של רשות האכיפה והגבייה לעורכי הדין החברים במחוז, להיכלל במאגר חוקרי הוצאה לפועל, ...
ע"פ 194/08 – סבטלנה אורית זורין נ. מדינת ישראל. בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט לערעורים פליליים. ע"פ 194/08. בפני: כבוד השופטת א' פרוקצ'יה ...
לטענת התובע הייצוגי, באמצעות עוה"ד נועם קוריס, שביט עמרם ודלית ברנר-אוליצקי ממשרד נועם קוריס ושות', תקנון הקופה קובע כי "כל הפקדה של עמית ...
הסרת תוצאות מחיפוש זה. הסתר אותן
טוען...
העותרים: 1. ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלוחים הבינלאומיים. 2. לשכת סוכני מכס ומשלחים בינלאומיים חיפה והצפון ...
השופט א' א' לוי: המערערת הנה תושבת ישראל ומתגוררת בבית צפאפה בירושלים. המערער הנו אזרח ירדני, שעל פי התיעוד שהציג נכנס ל"אזור" בחודש פברואר ...
השופטת מ' נאור: 1. עתירה זו הוגשה על ידי חברת תיקון עולם בע"מ (להלן: העותרת) שהיא ספקית ברישיון של קנאביס רפואי, יחד עם ארגון "נס מעוז", ארגון המייצג נכים. ...
לכלל המבקשים, עורכי הדין ועורכי הפטנטים שלום רב,. להלן תיקון להודעה שנשלחה בעניין זה ב- 1.9.2010. כידוע לכם החל מהיום 1.9.2010 ניתן להגיש
השופט א' א' לוי: עותרת 1 הנה ילידת יהודה ושומרון, ובשנת 2001 הוענקה לה אזרחות ישראלית מכח היותה בתה של אזרחית ישראלית. ...
השופט א' רובינשטיין: א. עתירה זו מכוונת נגד פסק דינו של בית הדין הרבני הגדול מיום י"ז בתמוז תש"ע-29.6.10 (הדיינים הרב א' שרמן, ...
השופטת מ' נאור: 1. בית המשפט לעניינים מינהלים בתל אביב-יפו (השופט ע' מודריק) דחה עתירה מינהלית שהגישו המערערים על כך שלא ניתנה להם הקלה של ...
פרופיל – נועם קוריס משרד עורכי דין – עורך דין – עו"ד. משרד עורכי הדין נועם קוריס מעניק שירותים משפטיים בכל רחבי הארץ. ...
בלוג ישראלי – פסקי דין. בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט לערעורים פליליים …. נכתב על ידי admin; פורסם ב- 12:37. בלוג ישראלי – פסקי דין …
השופטת מ' נאור: 1. המשיבים 1 ו-2 (להלן – המוכרים) הם הבעלים של דירה שבקומה השנייה של בנין. המערערת ניהלה מאז שנת 1989 בקומה הראשונה של ...
הסרת תוצאות מחיפוש זה. הסתר אותן
טוען...

השופטת מ' נאור: 1. בית המשפט לעניינים מינהלים בתל אביב-יפו (השופט ע' מודריק) דחה עתירה מינהלית שהגישו המערערים על כך שלא ניתנה להם הקלה של ...
משרד קוריס עורכי דין ומגשרים | בלוג עורכי דין
לקוחות משרד נועם קוריס ושות' מקבלים תמיד תמונה כנה על מצבם המשפטי, על הסיכויים והסיכונים העומדים בפניהם וכן תוך התייחסות מפורשת לכדאיות הכלכלית שבכל אפשרות ...
השופט א' א' לוי: 1. בית המשפט המחוזי בבאר-שבע הרשיע את המערער, בתום שמיעתן של ראיות, בעבירות מין במשפחה, ניסיון לעבירות מין ומעשים מגונים ...
ירושלים, ח' בטבת תשס"ה 20 בדצמבר 2004 לכבוד: חה"כ איתן כבל כאן. שלום רב, הנדון: בירור תלונות נגד פרקליטים בשירות הציבורי, חקירתם והעמדתם לדין פלילי ומשמעתי ...
שאוליאן נגד רונית חורש – עורכי דין. בבית המשפט העליון. רע"א 2747/08. בפני: כבוד השופטת ע' ארבל. המבקשים: 1. יעקב שאוליאן. 2. ניסן שאוליאן. 3. פלורה שאוליאן ...
משרד נועם קוריס ושות' מעניק ללקוחותיו פתרונות משפטיים למכלול צרכים וייעוץ משפטי במגוון נושאים ופועל בשיתוף פעולה מלא עם משרדי עורכי דין נוספים על מנת לספק ...
שושנה (סוזנה) שופר נגד בנק הבינלאומי הראשון בע"מ ואח'. בבית המשפט העליון. רע"א 3518/10. בפני: כבוד השופט א' גרוניס. המבקשת: שושנה (סוזנה) שופר ...
השופטת ע' ארבל: לפנינו ערעור על פסק-דינו של בית המשפט המחוזי בירושלים (כב' השופטת מ' שידלובסקי-אור), במסגרתו התקבלה בחלקה תביעה שהגישה
תביעה ייצוגית – כתבה מ YNET – בלוג עורכי דין. לטענת התובע הייצוגי, באמצעות עוה"ד נועם קוריס, שביט עמרם ודלית ברנר-אוליצקי ממשרד נועם קוריס ושות', ...
השופט י' דנציגר: לפנינו ערעוריהם של ארבעה נאשמים מתוך שבעה, המופנים כנגד חומרת העונש שהושת עליהם בגזר דינו של בית המשפט המחוזי בתל-אביב-יפו ...
נועם קוריס משרד עורכי דיןנועם קוריס משרד עורכי דין המשרד עוסק בעיקר במתן שירות על בסיס קבוע, … כל הזכויות שמורות © 2010 בלוג עורכי דין – lawyers-blog.org...
מפיץ ספאם יפצה את פייסבוק ב-873 מיליון דולר/ מאת: ניב ליליאן, אהוד קינן. ניצחון משמעותי לפייסבוק: מפיץ דואר זבל קנדי יאלץ לפצות אותה ב-873 מיליון דולרים על ...
בלוג עורכי דין – פסקי דין בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט לערעורים פליליים ע"פ 2662/10 בפני: כבוד השופט א' רובינשטיין כבוד השופט ס' ג'ובראן כבוד השופט י' ...
בבית המשפט העליון רע"א 2370/07 רע"א 2400/07 בפני: כבוד המשנה לנשיאה א' ריבלין כבוד השופטת ע' ארבל כבוד השופט נ' הנדל המבקש ברע"א 2370/07 והמשיב ברע"א ...
דף הבית · אודות · פסקי דין · פרסומים · הבלוג · צור קשר. “מאמרים”. בלוג עורכי דין – מופע גוגל. המשך. גוגל מעל לחוק | בלוג עורכי דין 11 יולי 2008 … ...
בלוג עורכי דין – פסקי דין בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט לערעורים פליליים ע"פ 8624/08 בפני: כבוד השופט א' גרוניס כבוד השופטת ע' ארבל כבוד
אלי לוי | 7/6/2010 nrg 19:35 השפיל בפייסבוק ויפצה ב-50 אלף שקלים בפסיקה תקדימית הרשיע בית המשפט בהוצאת לשון הרע, צעיר שפרסם ברשת החברתית תמונות מביכות בהן ...
בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט לערעורים פליליים ע"פ 194/08 בפני: כבוד השופטת א' פרוקצ'יה כבוד השופטת א' חיות כבוד השופט י' דנציגר המערערת: סבטלנה אורית ...
משרד נועם קוריס ושות' מעניק ללקוחותיו פתרונות משפטיים למכלול צרכים וייעוץ משפטי במגוון נושאים ופועל בשיתוף פעולה מלא עם משרדי עורכי דין נוספים על מנת לספק ...
בלוג עורכי דין – פסקי דין בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט לערעורים פליליים ע"פ 8624/08 בפני: כבוד השופט א' גרוניס כבוד השופטת ע' ארבל כבוד השופט נ' הנדל ...
הסרת תוצאות מחיפוש זה. הסתר אותן
טוען...
בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק בג"ץ 5964/08 בפני: כבוד השופט א' א' לוי כבוד השופטת מ' נאור כבוד השופט י' דנציגר העותרים: 1. הבה אבו שאהב 2. ...
חוק לשון הרע חל גם על פרסומים באתרי אינטרנט מאת: אסף ברגרפרוינד, וואלה פורסם ביום שלישי, 30 באוקטובר 2001, 5:29 כך עולה מהחלטת ביהמ"ש שניתנה במסגרת תביעת ...
משרד עורכי דין נועם קוריס ושות' הנו משרד עורכי דין מהמובילים בישראל בתחום המסחרי והאזרחי, כאשר החל משלב הייעוץ הראשוני ודרך ייצוג בערכאות, בבוררויות, ...
משרד עורכי דין נועם קוריס ושות' הנו משרד עורכי דין מהמובילים בישראל בתחום המסחרי והאזרחי, כאשר החל משלב הייעוץ הראשוני ודרך ייצוג בערכאות, בבוררויות, ...
בבית המשפט העליון בירושלים ע"א 8345/08 – א' בפני: כבוד הרשם יגאל מרזל המערערים: 1. עו"ד עופר בן נתן 2. דורון קידר 3. ניב אושרי 4. אדם ארביב 5. ...
נועם קוריס משרד ערכי דין לקוחות המשרד מקבלים תמיד תמונה כנה על מצבם המשפטי, על הסיכויים והסיכונים העומדים בפניהם וכן תוך התייחסותנו המפורשת לכדאיות הכלכלית ...
אלי לוי | 7/6/2010 nrg 19:35 השפיל בפייסבוק ויפצה ב-50 אלף שקלים בפסיקה תקדימית הרשיע בית המשפט בהוצאת לשון הרע, צעיר שפרסם ברשת החברתית ...
ייצוגית: בנק יהב והלמן אלדובי לא שילמו ריבית לטענת התובע, בנק יהב והלבן אלדובי הפרו את תקנון קופת הגמל בכך שנמנעו לשלם את הריביות כמתחייב על פי התקנון. ...
בלוג עורכי דין – פסקי דין בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק בג"ץ 5361/ 10 בפני: כבוד השופט א' גרוניס כבוד השופט ח' מלצר כבוד השופט י' עמית העותרים: ...